Manieren om jouw bedrijf te promoten
Ben je nieuw in de markt en wil je graag wat naamsbekendheid opbouwen? Of ben je al een tijdje actief in de markt maar merk je dat weinig mensen nog jouw producten en/of diensten kennen? Dan is dit artikel bedoeld voor jou. In dit artikel bespreken we namelijk diverse manieren waarmee jij jouw bedrijf kan promoten bij je doelgroep. Tegenwoordig schieten de nieuwe bedrijven namelijk uit de grond en is het steeds lastiger om bekend te worden bij je doelgroep. Met de onderstaande tips is dat verleden tijd!
Beurs of evenement
Misschien wel de beste plek om naamsbekendheid op te bouwen: een beurs of evenement. Wanneer je je als bedrijf hiervoor inschrijft weet je in ieder geval zeker dat je enkel de juiste mensen trekt. Mensen bezoeken immers geen beurs of evenement van iets waarin ze niet geïnteresseerd zijn. De ideale plek dus om naamsbekendheid op te bouwen. Zorg er dus voor dat je opvalt tussen al die andere stands!
Dit kan bijvoorbeeld door middel van een stand met felle en aansprekende kleuren, of juist door uniek beeldmateriaal en leuke voorbeelden. Zorg er in ieder geval voor dat je uniek en origineel bent. Je zou bijvoorbeeld ook sokken bedrukken met jouw logo en deze uitdelen aan mensen die bij jou stand komen kijken. Niet alleen geef je ze dan een uniek cadeautje, door het logo zullen ze herinnerd worden aan jouw bedrijf. Het kan ook zijn dat sokken niet passen bij jouw bedrijfscultuur of branche. Je zou bijvoorbeeld ook bekers bedrukken met jouw logo en bezoekers van jouw stand een gratis drankje aan kunnen bieden.
Adverteren
Een andere effectieve manier is door te adverteren. En dan bedoel ik niet simpelweg zo veel mogelijk adverteren, maar gericht en effectief. Er zijn tegenwoordig namelijk vele mogelijkheden voor het adverteren. Zowel online als offline. Echter, omdat we allemaal tegenwoordig zo veel tijd spenderen op het internet is online een betere keuze. Neem bijvoorbeeld Google Ads. Via Google Ads kan je advertentieruimte inkopen en betaal je per klik een bedrag aan Google. Het voordeel van Google Ads is dat ze je enorm veel mogelijkheden bieden op het gebied van targeting.
Stel, je verkoopt fitnesskleding voor (jonge) vrouwen. Google Ads biedt je de mogelijkheid om demografisch te targeten op geslacht en leeftijd. Daarnaast kan je op basis van interesses ook targeten, dus op fitness/sport. Hierdoor gooi je niet onnodig geld weg en kan je gericht targeten op de voor jou interessante doelgroep(en).